Toplanan Yabani Saleplere Milli Parklar Müdürlüğü El Koydu
Edinilen bilgide:
“Bolu ili, Yeniçağa ilçesi, Çamlık köyü arazisinde, 06 Haziran 2026 tarihinde Yeniçağa İlçe J.K.lığı asayiş ekiplerince Bolu İl Jandarma Komutanlığı Çevre ve Doğal Hayatı Koruma Kısmı ile koordine kurularak kontrol faaliyeti icra edilmiştir.
Yapılan kontrolde; şahısların toplanması yasak olan (4,5) kg yabani salep topladıkları tespit edilmiş ve toplanan yabani saleplere Bolu İl Milli Parklar Müdürlüğü ekiplerine teslim edilmek üzere el konulmuştur.
Konu ile ilgili Bolu İl Milli Parklar ve Doğa Koruma Müdürlüğü ekiplerince 2872 Sayılı Çevre Kanunu Madde:9 Biyoçeşitliliği Tahrip Etmek suçundan 3 şahsa ayrı ayrı 699.245.00 TL olmak üzere toplamda 2.097.735 TL idari para cezası uygulanması maksadıyla tutanak tanzim edilmiştir.
Çevre ve Doğal Hayatı Koruma Kısmı olarak gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak amacıyla faaliyetlerimize kararlılıkla devam edilecektir.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur. Arz ederim.”

