MEDENİYET TİYATROSU BOLU’DA SAHNELENDİ
Yazar Yiğit Sertdemir’in kaleme aldığı “Medeniyet Tiyatrosu” adlı oyun seyirciyle buluştu.
Haber: Fatma Marmara
Yönetmen Onur Yamak’ın yönettiği, Selvi Sanat Merkezi Tiyatro Topluluğu oyuncularının rol aldığı, Bolu Bölge Tiyatrosu’nun katkılarıyla hazırlanan “Medeniyet Tiyatrosu” adlı oyun 22 Haziran 2026 Pazartesi akşamı Saat: 19.30’da Necip Fazıl Kültür Merkezinde sahnelendi.
Oyuncu Meriç Çaylak ve Eşi Nurdan Güner Çaylak tarafından Bolu’da kurulan Selvi Sanat Merkezi Tiyatro Topluluğu, oyuncuları; Alya Miray Kul, Ayşegül Aşkar, Ayşegül Yeloğlu, Belis Cantaş, Beren Su Bayrak, Ecrin Elabeyde, Fatma Zeynep Yalçın, Orkun Sarıçam, Şaziye Zülal Telli rol aldı. Işık ve Müzik Meriç Çaylak tarafından sağlandı.
Oyun öncesi sahnede konuşma yapan Yönetmen Onur Yamak; “Öğrenciler için çok kalıcı, tarihi bir iş yaptık. Değerli dostun İstanbul Şehir Tiyatroları Yönetmeni Yiğit Sertdemir’in bir oyunu. Bu oyunu yapmamıza izin verdi ve bu oyunu sahneliyoruz. Bu oyun gerçekten tiyatrocuları anlatan bir oyun. Öğrencilerime sene başında dedim ki ‘Arkadaşlar sizinle birlikte böyle bir aile komedisi de yapalım. Skeçler de yapalım. Ama böyle de bir oyun var.’ Çocuklar dediler ki ‘Hocam biz bunu yapalım.’ Belki sizler için tiyatro yapılanmasını anlama açısından anlamlı olacak ama onlar için üniversiteye gittiklerinde, gelecekte edebiyatla, felsefeyle, bilimle ilgilendiklerinde çok kalıcı, izli bir iş bırakmış olacağız. Bu nedenle yaptık bu oyunu. Onlar için çok anlamlı olan bu oyun, onların geleceği için önemli.” dedi.
Oyun sonrası bilgi paylaşan Selvi Sanat Merkezi Kurucusu Müdür Meriç Çaylak; “Eşimle birlikte 4,5 yıl önce başladık bu serüvene. Müzik eğitimi vererek başladık. Ekim ayı itibariyle artık bünyemizde tiyatro, müzik dışında, moda tasarım ve resim derslerini de ekledik. Ben 12 yıldır Onur Hocamla birlikte Bolu Bölge Tiyatrosu’nda genel sanat yönetimiyle birlikte tiyatro yapıyorum ve tiyatronun iyileştirici, geliştirici yönünü çok iyi, derinden biliyorum, hissediyorum. Kendimde gördüğüm gelişimleri, kendi öğrencilerimde görebilmek adına, onlarında hayata bakış açısını, sanata bakış açısını geliştirebilmek adına başladık böyle bir şeye.”dedi.
Müdür Meriç Çaylak; “Medeniyet Tiyatrosu gibi çok değerli bir oyunla, Yiğit Sertdemir’in oyunuyla böyle bir serüvene başlamak bizim içinde çok iyi oldu. Çünkü biz 5 yaşından 18 yaşına kadar bütün öğrencilerimize dramadan başlayarak tiyatro eğitimleri veriyoruz. Fakat tiyatronun bütün türlerini ve bütün dönemlerini hem öğrencilere hem de seyircilere gösterdiği için çok kıymetli görülüyor bizim adımıza. Öğrencilerimizin de çok fazla şey öğrendiğini düşünüyorum. Onur Hocamızın da oyun sonunda söylediği gibi bütün hayatları boyunca aslında sanata ve tiyatroya bakış açılarını değiştirecek bir oyun olduğunu düşünüyorum. Önümüzdeki dönem itibariyle, Eylül ayında tekrar yeni kurslarımız açılacak. Yeni oyuncularımız katılacak aramıza. Artık bir ast üst ilişkisiyle bu süreci devam etmeye gayret göstereceğiz. Umarım her şey çok güzel olur.”diye ifade etti.












